Sensoplastyka® wpływa na optymalny rozwój całego organizmu. Stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych w mózgu. Im jest ich więcej tym „łatwiej” nam się myśli, tym sprawniej przebiegają wszelkie procesy analizy i syntezy w umyśle zarówno małego dziecka jak i osób dorosłych. Nadrzędnym celem marki Sensoplastyka® jest konstruktywne wspieranie rozwoju kompetencji intra- i inter-personalnych uczestników zajęć. Naszym zadaniem jest stworzenie takiej przestrzeni (zarówno tej fizycznej jak i psychicznej-relacyjnej), aby to umożliwić. Chcemy, żeby dzieci podczas zajęć Sensoplastyka® mogły rozwijać te kompetencje, które są im realnie niezbędne w życiu – czyli między innymi: samoświadomość, decyzyjność, współpracę, kreatywność, konsekwencję i elastyczność w działaniu, silną motywację wewnętrzną, autorefleksyjność, aktywność, innowacyjność, wiarę we własne możliwości.
Dzieci na co dzień doświadczają wystarczająco dużo sytuacji, w których brakuje im poczucia sprawstwa i wpływu na własną rzeczywistość. Zajęcia Sensoplastyka® są dla nich przestrzenią na doświadczanie siebie samych w zabawie opartej na motywowanym wewnętrznie procesie twórczym. Rolą osoby prowadzącej zajęcia jest wspieranie w konstruktywnym doświadczaniu tej przestrzeni. Sensoplastyka® to czas dla dzieci i ich kreatywnych pomysłów, zabawy, współpracy, doświadczania sensorycznego.
Zajęcia Sensoplastyka® to proces. Proces wewnętrznego rozwoju dla osoby prowadzącej oraz proces konstruktywnego rozwoju kompetencji osobistych dla dzieci. Ten proces, to najlepsze co możemy dać w prezencie dzieciom jak i samym sobie.