Trudności w nauce, w pisaniu i czytaniu oraz częste współistniejące z nimi zaburzenia emocjonalne mogą wynikać z zaburzeń analizy dźwięków na poziomie centralnym. W pierwszych klasach szkoły podstawowej od 3% do 5% dzieci ma objawy zaburzeń przetwarzania słuchowego APD, które gdy są niewykryte i nierehabilitowane w znacznym stopniu ograniczają możliwości nauki i rozwoju tych dzieci. Neuroflow jest treningiem usprawniającym procesy komunikowania i uczenia się dziecka. Jest jednym z nielicznych treningów wyższych funkcji słuchowych opracowanym na podstawie najnowszych osiągnięciach naukowych z tej dziedziny. Program ćwiczeń pozwala na dostosowanie ich tempa oraz stopnia trudności do potrzeb dziecka i możliwości rodziców – trening prowadzony może być w domu pacjenta, pod kontrolą rodzica lub w gabinecie terapeuty. Stopień trudności zadań dostosowywany jest do możliwości dziecka i zmienia się w sposób adaptacyjny, tak aby zadanie nie było zbyt łatwe, ani zbyt trudne. Trening słuchowy składa się z modułów, które odpowiadają potrzebom każdego z typów klinicznych zaburzeń przetwarzania słuchowego. Program jest dostosowany do kilku poziomów rozwojowych, od wieku przedszkolnego do młodzieży.
Zalecany u dzieci i dorosłych w przypadku:
-
Trudności z rozumieniem mowy, gdy w otoczeniu jest szum, gwar lub hałas,
-
Trudności z rozumieniem szybkiej lub niewyraźnej mowy,
-
Ma trudności z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych,
-
Częstego proszenia o powtórzenie pytania lub wypowiedzi,
-
Dźwięki z otoczenia łatwo odwracają jego uwagę,
- Przy prawidłowej inteligencji, ma trudności w uczeniu się (problemy z nauką czytania, pisania, z nauką języków obcych).
- Nie potrafi dłużej utrzymać uwagi na zadaniu.
- Często „wyłącza się”, myślami jest gdzie indziej, sprawia wrażenie nieobecnego.
- Ma problemy z nawiązaniem i utrzymaniem kontaktu z rówieśnikami.
- Dziecko chorowało na przewlekłe wysiękowe zapalenia ucha środkowego lub wielokrotnie na ostre zapalenia ucha, miało lub ma przerośnięty migdałek gardłowy